Podstawy pozycjonowania

Stworzyles swoja strone internetowa i teraz nie wiesz co dalej? Chcesz zaistniec w Google? Jesli tak, to masz 2 opcje do wyboru: albo nie czytac nic o pozycjonowaniu i oddac robote w fachowe rece. Jednak ta opcja troche kosztuje... A co jesli nie mamy pieniedzy, albo nie chcemy w nasza strone wkladac nic kapitalu? Pozostaje ci czytac o pozycjonowaniu, probowac, testowac az osiagniesz sukces, ktory sobie postawiles za cel. Mozesz czytac ogromne fora z tysiacami tematow, ebooki z internetu, kupic nawet ksiazke. Moze cos tam znajdziesz potrzebnego- po wielu godzinach zmudnego czytania, przedzierania sie przez dzungle nowych slow, spamu. Przeczytanie mojego bloga pozwoli ci poznac podstawy, bez znajomosci ktorych nie oplaca sie brac za pozycjonownaie.

Wiec co to takiego to pozycjonowanie? Polega na uzyskaniu lepszego miejsca w wynikach wyszukiwania, w konkretnych wyszukiwarkach internetowych (google.pl, wp.pl, onet.pl) dla określonych słów kluczowych (związanych z tematyką pozycjonowanej strony). Kolokwialnie mowiac- wspinamy sie w google. Moze sobie zadajesz pytanie jakie korzysci daje nam bycie w wyszukiwarce na 1 miejscu/stronie. Odpowiem ci: ogromne!

Dla przykladu poszukajmy w google slowa "kwiatki".
Wyniki 1 - 10 spośród około 1,510,000 dla zapytania kwiatki.

Naszym oczom pokazuje sie 10 pierwszych wynikow z...1,5 MILIONA stron. Widac ze stron o tej tematyce jest duzo. Fakty sa takie, ze 70% internautow nie idzie dalej niz pierwsza strona wyszukiwania, a 1% szuka dalej niz 2 strona wynikow.
Czyli im szybciej i latwiej znajda Twoja strone, tym wiecej uzytkownikow wejdzie na nia. Pomysl ze jestes na pierwszym wyniku pod haslem ksiazki. Ilosc wejsc na twoja strone bedzie w okolicach 90% wszystkich internautow, ktorzy wyszukiwali dane slowo. Prowadzac ksiegarnie bys mogl uzyskac niezle zyski. Prawie kazdy chetny kupna nowej ksiazki by odwiedzal twoja strone i przegladal oferte. Jak widac pozycjonowanie to potezne narzedzie do sukcesu.


Wyszukiwarki oceniajac nasza strone biora pod uwage glownie 3 elementy:

  • popularnosc strony
  • budowa strony
  • "link popularity"

Popularnosc strony

Element ten mierzony jest poprzez ilosc wejsc na nasza strone oraz ilosc czasu spedzonego przez internautow.
Pozycjonowanie tego elementu polega na dobieraniu takiej tresci, ktora przyciaga internautow. Im bardziej trafny tytul naszej strony tym wiecej wejsc do naszej strony nam on zapewni.
Tresc calej strony powinna byc dobrana tak, aby internauta znalazl poszukiwane informacje i zostal na naszej stronie, az przeczyta wszystko co go interesuje. W skrocie przedstawia to haslo- im wiecej wejsc i dluzej one trwaja tym wyzej nasza strona jest w Google.
Wazne jest aby tresc naszej strony nie byla kopiowana zywcem z innych stron. Przegladarki lepiej widza strony z oryginalna trescia niz z zapozyczona z innych tematycznych stron.



Budowa strony

Adres URl- powinien on spelniac nastepujace kryteria

  • latwy do zapamietania
  • latwy do podyktowania komus przez telefon
  • zwiazany z tematyka
  • atrakcyjny wizualnie
Adres URL jest jednym z elementow, na ktory zwracaja uwage internauci przy przegladaniu wynikow dostarczanych przez wyszukiwarke.Przyklad?
  • www.strona.index.phh?id=234&ref=25k
  • www.strona.index.php/podstrona.html
z tych dwoch oczywistym jest ze wybierzemy ta druga strone. Nadajac trafna nazwe podstrony internauci beda widzieli na jaki temat na naszej stronie trafia.

Uwazac trzeba rowniez na ilosc slow kluczowych w adresie, gdyz mozemy byc podasadzeni przes spam.
Zamiast www.kwiaty.pl/kwiaty_polskie/kwiaty_sprzedaz lepiej jest uzyc www.kwiaty.pl/polskie/sprzedaz

Do oddzielania slow w adresie mozemy uzywac "-" jak rowniez "_". Jednak wyszukiwarki lepiej traktuja "-" niz "_"

www.kwiatypolskie.pl
www.kwiaty-polskie.pl
www.kwiaty_polskie.pl

Pierwszy adres sie zlewa, z racji ze czlowiek czytajac slowo widzi pierwsza i ostatnia litere, a nastepnie w mozgu szukany jest odpowiedni wyraz, ktory pasuje do tych liter.

Drugi przyklad jest z myslnikiem, nic sie nie zlewa, adres moza bez problemow odczytac.

Trzeci przyklad z podkreslnikiem moze byc problemem dla uzytkownikow. Czasem moga oni nie zauwazyc go i wpisac strone ze spacja.
Dlatego najlepszym wyjsciem jest stosowanie myslnika.

Wielkosc liter nie ma znaczenie dla wyszukiwarki. Aby adres byl czytelny najlepiej byc konsekwentnym i stosowac male badz tylko duze litery.


W obszarze head

Tytul strony ma dosc duze znaczenie, poniewaz jest z jednym z elementow widocznym w wyszukiwaniach. Dla kazdej podstrony stworz osobny tytul. Tytul do 75 znakow.

Mata tag zawierający słowa kluczowe:
keywords
Google ignoruje ten meta tag, ale nie szkodzi go umiescic na stronie- niektore wyszukiwarki nadal z niego korzystaja. Slowa kluczowe do 256 znakow.

Meta tag zwierajacy opis naszej strony:
description
Opis strony ma również jeszcze pewne znaczenie w niektórych wyszukiwarkach. Warto umiescic slowa kluczowe na poczatku opisu i nalezy uwazac aby nie powielac tych samych slow wiecej niz 2-3 razy, gdyz moze byc uznane jako spam. Opis strony do 256 znakow.


W obszarze body

Naglowki - h1, h2,h3...
Naglowki pomagaja w pozycjonowaniu strony. Najwieksze znaczenie ma tutaj naglowek h1. Pamietaj aby naglowki byly krotkie i nie uzywaj tych samych slow kluczowych w jednym naglowku.

Wyrozniaj w tekscie slowa kluczowe- podkreslaj i wygrubiaj je.


Nie uzywaj ramek "frames" w swojej stronie. Wyszukiwarki maja problem z indeksowaniem takich stron.


Jesli na stronie masz obrazki dodaj do nich tagi alt="slowa kluczowe obrazka"


"Link popularity"

Link popularity to inaczej ilosc linkow na innych stronach, ktore prowadza do naszej strony oraz wartosciowosc tych linkow . Jest to znaczacy czynnik przy ocenianiu strony przez wyszukiwarke.
Najlepiej ocenianie sa linki, ktore prowadza do naszej strony ze stron o podobnej tematyce. Jesli umiescimy link na stronie o podobnej tematyce, ktora ma duza liczbe wejsc i jest na dobrym wyniku w wyszkukiwarce nasza strona bedzie lepiej postrzegana przez przegladarke. Tylko jest jeden problem- jak umiescic nasz link na cudzej stronie? Istnieja systemy wymiany linkow. Polega to na tym ze my wyswietlamy linki innych stron(moga byc zwiazane z nasza tematyka, co by bylo wskazane), a inne strony wyswietlaja link prowadzacy do naszej strony. Mozna takze dogadac sie z wlascicielami tematycznie podobnych stron i wymienic sie linkami. Zyskiem jest lepszy wynik naszej strony w wyszukiwarkach.

Przy umieszczaniu linkow nalezy zwrocic uwage na anchor text.
to jest anchor text
Przez taki zabieg tworzymy linki textowe, gdzie anchor text to slowa kluczowe. Pamietaj o roznicowaniu anchor textow.

Link popularity mozemy zwiekszac takze poprzez dodawaniu naszych stron do katalogow. Najwazniejszym jest katalog dmoz, z ktorego korzysta Google. Przy dodawaniu nalezy pamietac aby opis naszej strony byl unikatowy i sie nie powtarzal. Wpisow mozna dokonywac recznie lub uzywajac programow( ktore mieszaja slowa kluczowe, tworzac podobne do spamu opisy stron).




Mam nadzieje ze pomoglem Wam w poznianiu podstaw pozycjonowania. Jest to zbior porad, ktore gromadzilem z forum http://www.forum.optymalizacja.com/ oraz innych stron/blogow przez kilkanascie dni. Oby moc byla z Wami! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz